Recap:

Alltså, det som hänt de senaste dagarna är helt underbart! Jag trivs verkligen som fisken i vattnet här i Brighton. Jag trodde aldrig att jag kunde må såhär bra eller leva såhär bra som jag gör just nu. Jag nämner inte min svåra skoltid här i bloggen, mest för att inte hänga ut personer på ett negativt sätt. Jag är verkligen inte bitter eller arg på någon av dem, så jag har ingen anledning att göra det!

Ja, somsagt, det som har hänt de senaste dagarna är helt fantastiskt:
Söndags:
Sov jättedåligt på natten för att jag var så nervös inför dodgeballturneringen. Jag är världens mest känslosamma person just nu, mest för att jag har så mycket lycka inuti mig så jag vet inte hur jag ska bete mig. Ja, iallafall, dodgeballturneringen var hur rolig som helst! Vi svenska tjejer sprang omkring i tights, hotpants och gula t-shirts. Vi försöker verkligen sprida fördomarna om oss svenska tjejer! Det lyckas, vi blev stoppade för att tas kort på flera gånger. Vi vann tyvärr inte turneringen, det gjorde det svenska killaget. De fick gratisbiljetter till freshers ball, som är typ som svenska nollningsfester.


Svenska herr- och dam-laget. Jag ser ut som en jäkla 70-talare, men den bjuder jag på.

Efter turneringen drog Ingrid, Fanny, killarna och jag och drack Strongbow på en mysig liten pub i the Lanes-area. Strongbow är som öl-cider, låter äckligt men är jättegott. Det var bara vi tjejer som blev leggade, inte killarna. Kul skit eftersom jag är född EXAKT samma dag och år som Jonas, jag måste se ung ut fortfarande. Efter puben gick vid ner till stranden och åt glass och kollade på solnedgången. Himla trevligt och mysigt, jag älskar verkligen denhär staden!

Måndag:
Jag kom knappt upp ur sängen, träningsvärken i rumpen var fruktansvärd! Låg i sängen till två-tretiden något sånt och sen drog jag in till Starbucks vid sex och pluggfikade med Åsa. Trevligt Trevligt! Lite shopping blev det också tror jag minsann... Sen hände det ingenting resten av dagen.

Tisdag:
Igår alltså:
Skola, skola, skola... Det var himla segt att komma upp på morgonen kan jag meddela. Hade två lektioner i skolan och sen drog jag hem och pluggade phonetics och linguistics, det är tenta på fredag så det är mycket att plugga på. Konsiga tecken som skall sättas hitan och ditan, helst rätt också!

Skriver ett separat inlägg om idag, detta blev nästan liiiiite för långt!

Kommentarer
Postat av: Micke

Strongbow är fantastiskt gott. Och lycka till på tentan förresten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0