Rye, Hastings och Battle Abbey

Idag har varit en jättebra dag, kall men bra! Klassen lämnade Brighton vid niotiden för att fara mot den lilla staden Rye i öster. Det lite dumma var att vi inte kunde ta vanliga vägen pga en stor krock, men vi fick se stora delar av den vackra engelska landsbygden. Jag älskar verkligen detta landet!

Jaja, iallafall, vi kom fram till Rye och fick lära oss lite om medeltida städer, smuggling, inmurade människor och annat sånt fint. Jag var väl inte sådär överdrivet intresserad för att vara ärlig, men vi satte oss på ett jättefint tearoom och åt lunch och sen en KAKA! Jag åt en kaka trots mitt sockerförbud, idag var ett undantag! Oj vad gott det var med choklad kan jag säga, 2½ vecka utan choklad är nästan självmord!

Sen drog vi till Battle Abbey, where, eh, där the battle of Hastings tog plats år 1066. Det var väl fint med lite slagsmål, döda människor-historia och sånt. Kul!

Det roliga var väl bussresan runt de olika ställerna. Folket i klassen är så roliga att jag nästan kissar på mig ibland. Jaja, det var väl dagen i helhet. Köpte Pad Thai när jag kom hem och åt, gjorde läxan, städade, tvättade och nu ligger jag här. Kul liv!

Nej, nu kanske jag borde nana eftersom jag har dodgeballpremiär på söndag. Sömn=bra när man är förkyld! Pusspuss på er alla därhemma, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0