Bomb utanför mitt hus!

Idag har jag varit frånvarande, dock mycket ofrivilligt!
Började dagen med att ta cykeln från lägenheten klockan 13, cyklade ut från porten som vanligt och då börjar helt plötsligt en polis skrika på mig att cykla åt höger istället för vänster. Gjorde som han sa (efter att ha frågat varför) och då ser jag avspärrningsbanden; hela kvarteret är avspärrat pga att det går en bombman utanför mitt hus. Kul läge! Eller inte.....
Hursomhaver så innebar detta en stor uppståndelse lilla Kalmar och i förlängningen gjorde detta så att jag inte kunde vara hemma mellan 13-19.30 pga att bombhotet var för stort.
Jag vet inte varför jag inte känner mig mer hotad/upprörd/ledsen än vad jag gör, jag är nog helt enkelt inte sån som människa. Mannen var mellan 20-25 år och hans flickvän hade precis gjort slut med honom, hon jobbar i salongen under mig så det var antagligen därför som han la (vad polisen trodde var) bomben ungefär 7 meter utanför mitt fönster.
Fick lite roliga tankar angående detta dock;
-" Hmmm, hoppas bomben sprängs så slipper jag städa"
-" Åh vad skönt, nu vet jag vad jag ska vara på halloween; bombman"
-" Max kunde nu ha Pang-pris på sina hamburgare"
Jag har ju ändå inte lagt av med min sjukt torra ordvitshumor trots min Kalmar-exil.
Nu tänkte jag sova lite smått, tänkte träna/handla mat/gå till universitetet/tvätta/mysa imorgon.
Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0