Branäs Requiem!

Sista inlägget om Branäs! Känns lite konstigt men samtidigt skönt!

Jag har nu varit hemma i en vecka, och jag kan bara beskriva Branäs med ett ord: Omvärdering.

I hela mitt liv har jag alltid trott att tjejer som är snälla får hög social status, ooooooooh nej, verkligen inte. Det gäller att vara så taskig som du kan, och snacka så mycket skit om andra tjejer som det går. För då, ja då går det bra för dig ska du se! Jag säger inte att det alltid är så, men i många fall. Jag är glad och stolt över att ha överlevt Branäs, för ibland var jag allt bra nära att ge upp. Och jag har nu omvärderat livet ganska ordentligt, jag har lärt känna migsjälv mycket bättre nu. Jag vet vad jag gillar och vill ha ut av livet, och jag vet vad jag inte vill ha i min närhet. Dessvärre är det ju svårt att alltid undvika detta. Jag har under min tid i Branäs haft mycket sktisnack om mig, och visst, folk får gärna snacka skit om mig så länge jag vet om det. Bättre att komma till mig direkt, för då vet jag istället för allt detdär tisseltasslet.

Skönt att vara därifrån faktist, och det kommer aldrit mer att bli en till säsong däruppe. Men jag måste säga en sak: Stora delen av tiden däruppe var jättebra och positiv, verkligen! Och väldigt lärorik!

Det jag har lärt mig i Branäs är:
- Jag kan inte leva mer än en månad utan att sjunga, det går inte!
- Var stolt över att jag inte snackar skit om någon bakom ryggen!
- Man kommer långt på snällhet, även om många inte har förstått det än!
Och sist men inte mist:
- Älska dig som du är, även om du inte får uppskattning av någon annan!

Så, det var det! Inget mer snack om Branäs. Med detta inlägg vill jag inte vara elak mot någon. Tjejerna jag skriver om är väldigt ovanliga (som tur är!) och alla som jag umgicks med däruppe tillhör inte dessa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0