Summering av 2008

Ja, precis som alla andra så gör jag nu en (om än lite sen..) sammanfattning av det gångna året. Som förövrigt har varit ett helt underbart år! Året som jag lärde känna migsjälv och den jag är.

Januari:
- Jag var i Kambodja och firade in det nya året, promenerandes kring Ankor Wat. Låg sedan på stranden i ett par veckor. Blev brun coh fin som en pepparkaka.
- Kom hem till skolan och repeterade en himla massa operamusik och pluggade som ett jehu.

Februari:
- Var i Trysil och åkte skidor med goa vänner, trillade och fick fläskläpp.
- Tvivlade på om min dåvarande pojkvän CJ var rätt för mig, vi gjorde senare slut.
- Festade en herrans massa med party-Martin och party-Henke.

Mars:
- Träffade Sebbe som jag sedan var tillsammans med i fyra månader.
- Hade många bejublade föreställningar av Figaros Bröllop och trivdes väldigt bra med allt.

April:
- Alla sluttentor pluggades till, firade valborg med Sebbe och gänget.
- Funderade på vad jag skulle plugga till till hösten.

Maj:
- Ännu mer sluttentor, ännu mer sommarfestande.
- Lite jobb på BurgerKing, där jag senare sade upp mig pga dåliga chefer och pissig arbetstid.

Juni:
- Tog studenten med dunder och brak och många gäster.
- Reste till Capri med kören, pratade mycket med mitt ex Johan. Drack många glas vin sena italienska varma nätter. Skaffade mig en solbränna som hette duga och älskade livet.
- Åkte till Nordiska ungdomsorkestern och festade lite mindre än vanligt, men hade the time of my life ändå.

Juli:
- Fick jobb som vikarierande förädlingschef på Björnkläder, där jag senare fortsatte på diverse olika positioner.
- Valde att inte plugga på rättsvetenskapsprogrammet, utan istället säsonga en säsong i någon skidanläggning.

Augusti:
- Jag och Sebbe gjorde slut, mindre roligt.
- Jobbade som en liten blå och visste inte vad jag skulle göra med mitt liv riktigt.
- Festade med många av mina vänner, inflyttningsfester.
- Jobbade som jour-säkerhet på Way out West, såg Broder Daniels sista konsert, grät till Håkan Hellström och livet lekte. Satt en sen kväll på Henriksberg och drack öl med Kristoffer.

September:
- Ångest över att fylla 19 år och gammal kärring.
- Åkte till Åre på rekryteringshelg och festade helt underbart mycket och roligt.
- Gick på aftterwork med Solle och hans kusin, sa att jag inte skulle dricka...

Oktober:
- Fyllde verkligen 19 år med en hejdundrande mysfest och sen utgång.
- Blev tillsammans med Micke, ett väldigt kort (och förhastat...) förhållande som varade en månad.
- Beslutade mig för att säsonga i Branäs skidanläggning.

November:
- Tog körkort och kände mig vuxen och fri för första gången i mitt liv.
- Festade ytterligare en liten liten bit, detta var en i övrigt tråkig månad.

December:
- Hade en fin avslutningskonsert med kören då jag nästan började gråta. Saknar er!
- Hade en fin flyttfest med mina kompisar innan jag flyttade.
- Flyttade till Branäs där jag nu jobbar och bor.
- Avslutade 2008 med en brakfest på Brants och känner att 2009 kommer att bli ett grymt år!

Jagmenar, hur dåligt kan då 2009 bli? Planerna för framtiden är vaga, men storstilade ska ni veta. Har redan en Romresa inplanerad, jag vill åka till Paris och i höst/vinter blir det förhoppningsvis Asien igen. Jag kommer antagligen inte heller börja plugga år 2009, men only time will tell. Vill ju till New York också... och vill gå en bartenderutbildning. Haha, många planer, så lite tid!

Kommentarer
Postat av: Philip

Ett tips om du vill sammanfatta året med ett bildspel med musik och allt möjligt är att gå in på min blogg och klicka på min s.k "Slide" fälja instruktionerna o göra samma sak! :)

2009-01-11 @ 13:27:28
URL: http://philipalmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0