Tågresan from hell!

Just nu sitter jag på ett grymt försenat tåg ner mot sydligare breddgrader, dvs Lund. Där skall jag äta lundafalafel, festa, sova, äta lundafalafel, dricka öl, festa, äta lundafalafel och festa lite till. Till måndag, sen måste jag tillbaka till den stora staden i norr igen pga föreläsningar, skola, jobb och annat onödigt tjafs.

Jaja, hursomhelst, det hela började med att vi inte fick gå in i tåget, detta orsakade diverse griniga damer och herrar. Tar tålamodet slut med åldern? Och efter detta, när vi väl kommit in i tåget så skriker en mycket neurotisk lokförare att tåget blir ytterligare 15 minuter sent pga sent tåg från Stockholm, och i Stockholm så betyder 15 minuter tydligen 15 minuter+akademisk kvart på det. In stormar då anfådda, medelålders damer och herrar som luktar surkaffe. Idioti hela saken med att dricka kaffe, om man dessutom inte borstar tänderna så är odören outhärdlig, dum som jag är så vågade jag inte bjuda på ett tuggummi...

När damen med kaffeandedräkten avlägsnat sig från tåget så kan jag plötsligt börja andas igen, fram till nu då vill säga: Ett gäng på tre småalkoholiserade finnar (Ja, jag vet att det heter Finnländare, men jag bryr mig inte just i detta fall...) kommer på och skriker diverse finska ord som perkele och parasta ennen. Och här sitter jag, kan inte andas varken in eller ut och känner bara hur fruktansvärt underbart det ska bli när tåget anländer till Lund om en och en halv timma... Follow me here at my blog, för jag kommer inte ha något roligare för mig än att just blogga. Och ja, iofs, kolla på snyggingen som sitter mitt emot mig, men det är ju en annan sak, jag får ju inte börja dreggla liksom...

Blööööö, mitt öga är litet på ena sidan, vi skyller detta idag på Klingonpannan. Imorgon måste jag hitta någon bättre anledning, för ni läsare måste ju tro att jag är totalt felfri. Fasaden får aldrig brytas igenom!



Kommentarer
Postat av: Anonym

MISSA FÖR ALLT I VÄRLDEN INTE TÄVLINGEN I MIN BLOGG!



http://missdoe.blogg.se



LYCKA TILL!



HOPPAS DU FÅR EN UNDERBAR MIDSOMMAR!



♥ ☀ ♫ ♪ ✿

2009-06-18 @ 15:21:16
Postat av: Frida

svar: Eh, nej tack. Spam är inte min grej!

2009-06-19 @ 09:18:59
URL: http://fridaradmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0