Hemmatiden

Ja, jag var alltså hemma i några dagar i helgen, och det var finfint! Kan sammanfatta det hela lite ubersnabbt för er, för det var en snuskigt intensiv tid, och helt, helt underbart!

2009-03-07 Tog bilen till Torsby, sen tåget till Göteborg. Såg en massa jägare på vägen, läskigt värre med vapen och allt. Sedan mötte mamma och Stina upp mig på stationen, och det bar hemåt efter lite födelsedagsshopping till världens bästa pappa. Familjemiddag hemma och sen var det vindrickande med Becca på tapeten. Måste säga att jag saknar Becca kopiöst mycket när jag är borta! Hon och jag är som helan och halvan, ying och yang etc, eller som hon sa "vi har ett högt tempo när vi pratar, men vi förstår varandra ändå" och jag kan inte säga det bättre. Några glas vin blev det, och sen nattamat på café. Och cafékulturen är något som jag också saknar med Göteborg.

2009-03-08 Pappas födelsedag, började denna med att sova ut i min egna säng, och vakna av ljuset i mitt eget rum. Sen tog jag en långfika med Josse på mitt gamla stammis-café där jag drack mitt favvothé, som inte finns någonstans häruppe i det ödsliga norr. Sedan körde jag ( i mammas V70, som är så ny så jag inte vågar köra snabbt överhuvudtaget...) och hämtade kinamat och Josse och jag kände oss som världens mest bortskämda ungar. Sen åkte jag hem med maten till min älskade familj och vi åt familjemiddag.

2009-03-09 Vaknade med ett ryck, var tvungen att duscha i min egna dusch, med mitt vatten etc. Haha, sjukt gott att vara hemma. Åkte in till stan och lunchade med Solliebollie (aka Solle...) och åt på mitt stammis-café igen. Väldigt gott med bakad potatis. Sen åkte jag och Solliebollie och köpte en målarduk till mig, och ett fång tulpaner till min gamla lärare. Åkte sedan till operan för att hämta biljetter till Läderlappen den 24e april. Ser fram emot detta jättemycket! Sen mötte jag upp Stina och Lovisa (mina systrar) och såg på "Return to the forbidden planet". Väldigt roligt att träffa alla gamla lärare etc, lämnade tulpanerna till min all-time-favoritlärare Martin Rossing. Världens bästa lärare, grymt engagerad i allt han gör och precis så man önskar att alla lärare var. Åkte sedan och shoppade och fikade med mina systrar. Finfin kvalitetstid. Åt sen ytterligare en familjemiddag. Sen drog jag in till the Queen för att hiva öl med mina partybuddies Ivar och Henke. Haha, ingen mer information om det, men vaknade hos Ivar morgonen efter, INGET SÅNT! Henke och jag sov i vardagsrummet så oroa er inte.

2009-03-10 Sista dagen hemma, dessvärre, hade velat stanna längre. Packade och sen kom Becca hem till mig och drack en massa the och pratade strunt, precis som gamla tider. Och framtiden, för ja, jag kommer trots allt hem igen för evigt om mindre än sex veckor. Och trots att jag trivs bra häruppe i Branäs, så saknar jag hemma mer och mer för varje dag som går. Alla mina vänner, jag saknar er något sjukt mycket!

Kommentarer
Postat av: Becca

Saknar dig med en massa!

Skynda dig hem

2009-03-16 @ 23:59:41
Postat av: Frida

svar Becca: Jo, jag skyndar mig hem så fort det går ska du se!

2009-04-01 @ 22:23:18
URL: http://fridaradmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0