Det har slutat att forsa ur min näsa

Så! Nu har syndafloden slutat rinna ur mina aldrig sinande bihålor. Känns faktist lite ensamt och naket nu utan den fina floden nedanför näsan... eller inte! Iallafall, jag har ju inte skrivit så mycket innehållsrika inlägg den senaste tiden, detta beror mest på att jag har så mycket att berätta så det går inte att skriva ner i ord. Jag är så fruktansvärt lycklig nu så jag vet inte ens vart jag ska börja, risken är bara att det låter klyschigt, men det är så det är.

En liten sammanfattning av de senaste dagarna:
Fredag: Vaknade och insåg att det var min födelsedag, Rosan var supergullig och gav mig en "liten present" som bestod i ett helt ansiktskit med ekologiska crémer och sånt. Jag blev självklart överlycklig av den fina gesten och traskade med glada steg till skolan. Tentan som då skrevs gick väl sådär lagom bra men ingenting kunde rubba mitt födelsedagshumör. Efter skolan planerade jag lite och drog sedan hem och sov i ett par timmar. Ja, eller före det så shoppade jag en klänning, lite underkläder, lösögonfransar (!) och en massa annat kul som jag unnade mig. När jag kom hem låg det ett paket och väntade på mig, det var från familjen hemma i Sverige och det innehöll ett par helt underbara örhängen som jag hade på mig på kvällen.
Fredagskvällen börjades sedan med förfest på Miami hotel där många av mina vänner bor ju som sagt där och jag drack en 70centiliters Smirnoff ice. Helt sjukt att det säljs såna, i Sverige finns det liksom bara 33-centilitersalkoläskar. Jaja, iallafall, vi spexade sjöng och drack. Mest drack och sjöng faktist. Efter förfesten drog vi vidare till Walkabout och skakade rumpa bland alla engelsmän. Träffade en trevlig kille vid namn Seth, trevligt trevlig, han introducerade mig till en drink som låter sjukt äcklig men som var asgod. Den bestod av 1/3 öl, 1/3 cider och 1/3 blackcurrantjuice. Jättegod! Sen drog alla tjejer och Seth vidare till någon annan pub där vi dock inte drack något, trevligt var det iallafall. Kom hem runt fyra på morgonen och sov supergott.
Lördag: Vaknade väldigt sent, vid fyra på eftermiddagen, käkade lite frukost och slappnade av lite. Sen ringde Fanny och frågade om jag hade lust att hänga med på restaurang, ja tack! Fanny, Moa, Ingrid, Lisa, Felicia och jag gick till en italiensk restaurang här i Hove. Hur god mat som helst och väldigt bra sällskap! Måste erkänna att detta var min första tjejmiddag i hela mitt liv, jag umgås ju bara med killar därhemma. Efter middagen drog vid till Blind Busker som är en bar här i närheten, deras vän Darren jobbar där så lite gott sällskap fick vi. Sara kom och joinade efter ett tag och vi satt och skvallrade om alltmöjligt! Efter det drog vi vidare till en klubb inne i stan, Smugglers, men jag och Felicia var inte på festhumör så vi drog hem igen. Det blir förhoppningsvis Smugglers för mig nästa lördag istället, har hört att det ska vara en stört bra indieklubb där då. Alla vet ju att jag älskar indie!
Söndag (idag...): Vaknade ovanligt tidigt för att vara jag, dvs redan vid tiotiden. Städade gjorde jag också, duktig liten flicka som orkar göra det, jag antar att det är åldern som tar ut sin rätt. När man kommer över 20-strecket så blir man automatisk pedant, det intalar jag mig iallafall. Ja, sen drog vi ut på stan, Moa, Fanny, Ingrid, Felicia och jag. Trevligt trevligt med mycket prat och promenader. Hungern blev sen för stor så vi satte oss på ett mysigt Starbucks i Kemp town. Pratade om lite allt mellan himmel och jord, killar, föräldrar, kärlek etc, typiskt tjejsnack. Vem kunde ana att jag kunde vara bra på att umgås med tjejer? Jag kom tom på migsjälv med att spontant skrika "iiiiiiiih" när jag såg en söt sak i en butik idag. Jag måste dock erkänna att jag trivs med att vara tjejig, det är första gången i livet som jag gör det. Jag älskar verkligen livet just nu!
Jag kom ganska nyss hem och ligger nu i sängen och funderar på om livet kan bli mycket bättre än såhär. Jag har ju många gånger varit tveksam över om livet någonsin skulle kunna bli bra, men det kan det. Det är det! Jag känner mig så genomgående lyckligt att jag nästan svävar på små blåa moln. Jag har ju gått igenom mycket skit i mitt liv men när det känns såhär lyckligt och perfekt så är jag oändligt tacksam mot allt och alla, även de som gjort mig så mycket ont, för det är det som har tagit mig dit jag är idag. Tack Gode Gud! Jag är så oerhört lycklig att jag inte finner några ord! TACK!
Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0