ungefär 4 timmar och 40 minuter senare!

Då var man uppe, frivilligt! Jag kan verkligen inte somna om så jag går upp istället! Är livet såhär över 20? Jag behöver typ ingen sömn längre, och jag städar, konstigt dethär, undra hur livet ser ut när man är 50, då kommer jag ha kliniskt rent och inte behöva sova en enda liten halvsekund. Skönt!
Tänkte göra en liten recap nu när jag har tid och är på skrivarhumör!

2009-10-06 Tisdag : Dagen då jag skulle åka skidor, jag skriver skulle åka för att åka i dryslopes är inte som att åka riktiga skidor, det suger rent ut sagt. Iallafall, jag kom till Falmer bar en timma tidigt så jag satte mig i biblioteket och läste lite skolböcker sånt tråk måste faktist göras lite emellanåt! Vi drog iväg till skidbacken vid halvtvå och kom fram runt fyra pga trafficjam. Vi fick på oss asgamla skitskidor samt pjäxor som stank bajs, sen var det bara ut i "backen". Jag är ganska van vid att carva när jag åker skidor, jag trycker till stenhårt i första svängen och drattar på högerlåret. Ont! En dryslope är nämligen som korslagda borstar med typ sten emellan, det skrapar upp mig under brallorna. Andra åket: Drattar på högerlåret igen och får en sjuk lårkaka som gör så ont att jag nästan spyr, men the show must go on. Intagningsåken gick iallafall bra, men jag är ändå inte så conf, självsäker, av mig... Som ni kanske förstår så har jag just nu lättare att uttrycka mig på engelska än svenska, därav svengelskan.

Vi kom la hem från skidbacken klockan åtta-halvnio och satte oss i baren för att dricka lite Strongbows med skidlaget. Trevligttrevligt! Tjejorna drog och kollade på open mic och jag snackade med Savannah och hennes asgoa vänner. Jag började prata väldigt mycket med en trevlig kille, vi kom in på föräldrars och far/morföräldrars jobb. Det visade sig att hans farfar var Nigerias president 1979-1983 innan militärjuntan tog över makten igen, helt stört! Han var sjukt down to earth för att vara född i en sån familj, skönt att veta att det finns såna, vissa är så himla snobbiga och överlägsna... Vi svenska tjejer drog hem ganska tidigt, så jag var hemma redan vid halv tolv. Det är väldigt tidigt för att vara här i Brighton.


2009-10-07 Onsdag : Det känns helt sjukt hur fort tiden går häromkring, kan ni förstå att jag redan har varit här en månad? Igår vaknade jag iallafall ganska sent, eller ja, jättesent. Kom upp ur sängen vid 5:30 pm och käkade lite frukost-lunch-middag innan jag duschade. Skulle egentligen dratt till Ingrid-Fanny-Moa-lägenheten, men jag var så sen så det gick inte... vi möttes upp på bussen in till Falmer Bar, det ligger på skolan så det tar ett tag dit. Vi målade oss i warpaint, asså typ ansiktsfärger för militärer, och såg riktigt stenhårda ut. Vi svenskar var dock väldigt påklädda för fest, tjejerna här har typ små tutus och kortkorta kjolar. Har du jeans när du går ut så blir du sedd som jättepryd typ. Vi träffade även Savannah och gänget, samt alla fina nyfunna skidkompisar.

Bussen in mot Oceana kom vid halvelva och hejhopp i min lilla låda vilken bussresa det var. Vi satt och SKREK en massa ramsor som ett annat gäng fyraåringar på kokain, stört. På tal om knark, som är bajs förövrigt, så är det dessvärre vanligt med hasch här, sorgligt men sant. Okej, sidospår, sorry! Oceana var helt stört! Ussu, student unionen, hade hyrt skilodgen där. Oceana är en sjukt stor nattklubb som har flera olika teman och dansgolv, de har ett korvstånd, Skilodge, Tahitibar, Paris budoir, 70-talsdisco... ja, ni förstår, man kan inte ens se allt så stort är det. Det var så sjukt roligt inatt så det går inte att beskriva i ord, ni får helt enkelt gå in på min facebook och kolla vissa bilder, jag lägger inte ut de sämsta och värsta! Det som händer på Oceana stannar på Oceana. Kom hem då när jag skrev imorse, så ni förstår hur kul jag hade! Nattbussarna här i Brighton är underbara, de går typ hela tiden så man kommer alltid fram och tillbaka även klockan fem på morgonen!

Dagen blir nog helt underbar, jag trivs himla bra här! Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0