Förklaring:

Ja, som jag skrev i förra inlägget så så vill jag få bort ett ljud från mitt huvud. Ljudet lyder såhär: *Hihihihi SCHUNK SKRIIIIIIIIIIIIK bump SKRIIIIIIIIK*. Jag kanske borde förklara ljuden lite närmare, hihi är ljudet av en halvlullig tjej som springer i högklackat över vägen, schunk är bilen som kör på henne, skriken är från alla oss andra, bumpet är när hon landar och skriket är fårn de andra. Ja, det var en tjej som blev påkörd i hög hastighet och jag blev ögonvittne... Ingen rolig syn kan jag säga, hon var kanske i min ålder och det sista jag såg var att hon låg på gatan och ambulansmännen kom. Det kom tydligen blod från hennes huvud, så jag vet tyvärr inte vad som hände senare. Ganska konstigt hur fort saker kan ändras, hennes liv kommer nog aldrig att se likadant ut i framtiden, om hon nu ens har någon framtid men hon andades iallafall. Jag sprang fram till tjejen precis efteråt, men det fanns andra som också kunde första hjälpen så jag slapp. Glöm inte att lära er första hjälpen, det kan rädda många liv, även när man minst anar det! Det som var en bra utekväll för samtliga inblandade blev helt plöstligt väldigt mycket dystrare. Föraren var inte heller så stursk kan jag säga och passagerarna i bilen höll på att spy av ångesten. Jag önskar verkligen att tjejen klarade sig bättre än vad det såg ut då! Tänker mycket på detta...

Fram till detta hade vi alltså haft en finfin kväll, jag började med att dra till Miami Hotel (där mina vänner bor..) och satt och drack med killarna. Sen drog vi till Johanna och Emmas lägenhet och pre-partyade lite mer. Drog sen vidare ner mot piren och det var alltså där det ovanstående hände och partykänsaln infann sig inte riktigt efter det. Träffade en trevlig kille på bussen dock, jobbigt med alla fördommar om oss svenska tjejer bara.

Imorgon är det alltså dodgeballturnering för hela slanten, så jag önskar härmed att alla håller tummarna för det svenska dodgeballlaget som jag spelar i. Ok?

Pusspuss, nu måste jag sova för att vila batterierna inför imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0