Je ne regrette rien!

Just nu sitter jag här hemma och funderar på att boka en resa till mina drömmars stad, Paris. Har varit där ganska många gånger och varje vår längtar jag till att åka dit med någon trevlig kille, vem som helst... Älskar franskan och hela Frankrike.

Målarfärg över hela armarna!

Vaknade för en timme sedan av att min pappa hade lagat brunch, det var ett helt okej sätt att vakna på en halvbakis lördagsmorgon. Var på en liten fest igår på Chalmers, ja, dendär högskolan inte en klubb som min älskade syster trodde att det var... Blev väldigt trött efter ett tag och drog hem redan innan klockan tolv. Innan dess hade jag hunnit bli överhälld av öl, fått en massa målarfärg på armarna som jag nyss fortfarande hade kvar. Nej, nu ska jag fortsätta att kolla på Project Runway. Hörs lite senare!

Kul!

Idag har varit en otroligt omvälvande och omtumlande dag... eller inte! Shoppade lite, drack lite rosé till lunch och åt lite sallad till middag... eller inte! Vaknade vid elva, jobbade mellan två och halv fyra och sedan drog jag hem och sov lite till, lagade mat och sedan drog jag till Chalmers för att capsa. Blev inte full och det var inte heller så roligt och de flesta var alldeles för fulla vilket inte alltid är så roligt som man tror. Mest pinsamt ibland faktist, så just nu ligger jag här i min säng med en arm som är målad med vit målarfärg. Finfint!! Fick iallafall ett gulligt ett gulligt sms nyss: "sov sött lilla nasse". Vill inte tolka det som att jag är nazist, jag tror inte det! Hoppas på det bästa! Puss

Största humorögonblicket i tv någonsin!

Bler HUR KÄR SOM HELST i Lars efter detta! Ska döpa min framtida son till Lars!

Ont i magen!

Hittade en sån himla fin hemsida som gör mig så bitterljuv att jag nästan får ont i magen och ler samtidigt. Helt underbar! HÄR kan ni se den, det är folk som skickar in hemligheter på baksidor av kuvert.

PERFEKTION!!!

Jag är ju som bekant varken känd för att posta inlägg hundra gånger om dagen, inte heller är jag känd för att publicera speciellt inntehållsrika eller tänkvärda inlägg. Tänkte faktist inte ändra på detta idag heller, så idag postar jag enbart denna fantastiska låt av Kate Bush. Hennes låtar har gått varm på Spotify de senaste dagarna och har orsakat insomnia och gåshud. Och jag tror att jag är kär...

Maybe...

2009 i några meningar och foton

Började året i backarna i Branäs och Trysil innan jag flyttade tillbaka till Göteborg.

Kom tillbaka till den stora staden i slutet av april.

Åkte till Rom med kören i början av Juni. Varmt och underbart med mkt rödvin!

Pluggade handelsrätt på GU och jobbade extra på klädföretaget hela sommaren.

Åkte till Brighton för att studera engelska vid University of Sussex i början av september.

Åkte en himla massa skidor, festade, drack mycket vodkatinis och festade med världens mest underbara engelsman. Hade the time of my life!

Mellanlandade i kalla Sverige och avslutade ett underbart år med en resa till Indonesien.

Måste tillägga att att detta har varit det överlägset bästa och mest händelserika året i mitt liv. Har äntligen hittat migsjälv odh känner mig tillfreds med allt och alla i min närhet.

YES!

Ja, eftersom jag ägnade hösten åt att inte studera så bra som jag borde så hade jag två omtentor efter mig och eftersom jag var i Indonesien kunde jag bara göra en omtenta i tid. Men den klarade jag! Fick reda på det nyss! Hur skönt som helst!!!! Bara en liten tenta kvar, men den kan man plugga till, den som jag klarade nu var mer som en summering samt egna åsikter. Sjukt skönt att ha den gjord!

Oh, ny förebild:

If I were a rich man - Topol (Fiddler on the roof)

Vilken himla röst! Helt sjukt bra! Han turnerar FORTFARANDE i denna rollen, nästan 40 år efter att filmen kom. Jag funderar seriöst på att resa någonstans bara för att se honom in action, han har gjort rollen i över 3000 föreställningar. Det är sjukligt synd att han inte fick sin Oscar (som han var nominerad för) Lägg även till att han knappt pratade engelska när filmen spelades in och ja, vad ska man säga? Han har en sån sjuk självdistans och självförtroende när han sjunger. Beundransvärt!

Ingen french maid här inte!

Jag fullkomligt avskyr att städa, men för att göra det lite roligare så tar jag på mig ett par riktigt höga klackar och mjukiströja, då går allt mycket lättare... eller det blir iallafall roligare!

Gratis shopping!

Idag har jag haft en superfin dag, sov länge länge och sen såg jag lite mer på the Rachel Zoe project. Jag har dessvärre blivit lite skadad och uttrycker numera "I die" och "Ba-na-nas" lite för ofta för mitt eget bästa! Igår när jag hittade gårdagens outfit utbrast jag "aaaw, i die" högt för migsjälv... detta är inte hälsosamt mina damer och herrar.

Hursomhaver, jag gick ner till staden för att shoppa en smula men fann ingenting i klädväg, tråkigt värre! Vårkollektionerna är inte i butik och reorna är usla. Hittade däremto lite inredningsprylar och en bra nagellacksborttagare. Billigt och bra!

Förövrigt hittade jag några söta örhängen i min smyckeslåda som jag glömt bort.

Om livet och kärlek

Jag älskade dessa skor, men de gick sönder...
Idag har jag haft en känslofull dag. En såndär dag som man inte vet upp eller ner, in eller ut. Jag är vid ett vägskäl i mitt liv där jag inte riktigt vet vad jag vill göra. Eller jo, jag vet vad jag vill, jag vill känna mig betydelsefull. Inte betydelsefull i offentligheten, utan betydelsefull i någon annans liv. Jag vill känna mig älskad och älska tillbaka. Jag tror att jag kanske har mognat under min tid i Brighton och jag känner nu att jag vill bli vuxen. Hitta mitt livs kärlek, flytta hemifrån och avsluta en riktig utbildning.
I vår kommer jag plugga vid Borås textilhögskola och produktionslogistik vid Skövde högskola samtidigt som jag jobbar på mitt gamla jobb som ekonomiassistent på deltid. Låter som en bra plan inför våren, men i höst vill jag studera något "riktigt" så att jag kan bli det jag vill. Om jag har kommit på vad jag vill bli.
Pusspuss

En bild iallafall!

SÅHÄR snyggt hår har jag när jag har surfat/snorklat alldeles för mycket!

Indonesienresan

Har nu kommit hem och har tid att skriva lite här i bloggen.
Vi kom alltså fram till Denpasar, Bali, efter en stor försening (läs mer här) Vi åkte direkt till vårat hotell, Grand Balisani Suites på Seminyak beach,  och ankom klockan halv fyra på natten. Morgonen och dagen spenderades vid poolen på hotellet och sen åkte vi till Kuta beach för lite shopping. Helt galet, hittade verkligen ingenting! Den 25e december åkte vi vidare och bodde två nätter på ett sött hotell på en lite mer övergiven sandstrand lite öster om flygplatsen. Alla var kassa i magen och hotellet hade kommit på den MYCKET SMARTA idén att inte ha dörrar till toaletten...
Den 27e december flög vi från Denpasar, Bali, till Labuan Bajo på Flores. Här hade vi förväntas oss ett "pittoreskt samhälle" vilket vi verkligen inte fann. Istället fann vi helvetet på jorden, visst, varmt var det men ojojoj så smutsigt. Har inte sett något liknande i varesig Indien, Kambodja eller någon annan stans jag någonsin varit. Vi bodde på ett hotell som hette Gardena och låg i centrala Labuan Bajo. Efter två nätter utan a/c höll vi på att förgås och jag hade tom fått en brännskada under näsan pga den varma solen (hade missat lite solskyddsfaktor på ett ställe...) Det fanns inte ens några tillräckligt rena stränder att bada på, och inte några handfat, eller toalettringar heller för den delen!!!! SKITSTÄLLE!!!
Den 29e december åkte vi ut till en UNDERBAR båt (Mona Lisa) som låg en bra bit utanför helvetet. Första dagen (ankomstdagen) åkte vi och tittade på komodovaraner. Fina ödlor, och livsfarliga. Käkade tydligen upp en schweitzisk man för ett litet tag sedan. Eftermiddagen spenderade jag med att snorkla med kaptenen på båten, såg en lionfish och lite annat smått och gott! En fin middag på båten på kvällen avslutade en perfekt dag. A/cn i hytten var verkligen inte fel den heller. Andra dagen började med en morgonsnorkeltur vid sju. Såg ytterligare en lionfish och en halv miljard andra fiskar innan jag drogs iväg av strömmen, smått läskigt. Såg även två sköldpaddor från båten. Väl tillbaka på storbåten väntade frukost och sedan drog vi vidare ännu mer söderut i den indonesiska skärgården. En eftermiddagssnorkeltur resulterade i att jag snorklade med kaptenen och min familj åt ett annat håll. Jag såg bland annat en black-spotted stingray medans familjen drogs iväg av strömmarna. Strömmarna i Indonesien är världens starkaste och dykare har dragits ner till 60 meters djup. Väl tillbaka på båten åts det lite till och jag somnade i solen, dålig idé!!! På kvällen drog jag ytterligare en snorklingstur, och gissa vad vi såg? Först en sköldpadda och sen (när alla andra utom jag och kaptenen var tillbaka på den stora båten såg vi en...) DUM DUM DUM TIGER HAJ!!!! Iofs en mini-haj på 1,5 meter, men ändå. Jag har sett en tigerhaj! Lyckan är gjord! Man hörde hajen-temat spelas i huvudet, dudududududududududududududu. Dum som jag var så sprattlade jag (trodde att det var en vanlig white-tip reaf-shark...) men jag överlevde. I survived jaws! Morgonen efter struntade jag i snorkelturen, detta var kanske skönt för det var tydligen jättemycket alger i vattnet så sikten var mindre än två meter. Lunch-snorklingen resulterade däremot i en sköldpadda, en stor en!
Åkte tillbaka till helvetet den 31e december och sen var det bara att uthärda de två nätterna till den 2a då vi flög tillbaka till Bali. Väl på Bali åkte vi till Puri Raj hotell i Padangbai på östra Bali. Jättefint hotell med a/c. Åt dessvärre middag på hotellet och både lillasyrran och mamma blev dåliga i magen. Hotellade den 3e och 4e och den 5e januari åkte vi vidare till Gili Trawangan. Här hittade vi paradiset med en underbar strand och snorkling precis utanför stranden. Väldigt ovanligt! Bodde på Blu d'Amare, ett jättepitorekst litet hotell i utkanten av strandremsan. Den 5e slappade vi på stranden, detsamma den 6e, 7e och morgonen den 8e. Jättemysigt faktist! Lyckades även bli helt okej brun under tiden! Den 8e på eftermiddagen åkte vi tillbaka till Bali!
Denna gången bodde vi på Sinar Bali ganska centralt på Legian beach. Jättemysigt ställe som låg lite avsides från den stora gatan. Vi ägnade de sista två dagarna (den 9e och halva 10e) shoppandes och surfandes på Kuta beach. Helt underbar avslutning av en finfin semester!!!!!!!!!!!
Ja, oj, detta blev kanske lite halvt opersonligt sådär, men ni får mer än gärna fråga frågor!! Jag har TOK-LÄNKAT detta inlägg! Bilder kommer lite senare! Pusspuss

pa Bali, Igen!!!

Ojoj, nu far jag skriva snabbt, har namligen inte lust att betala alltfor mkt pengar pa internet nar jag drar hem imorgon. Jag far helt enkelt recapa allt da. Kan skriva nagra ord nu for att sammanfatta: